3 november 2013

Resan till USA - Del 3

Hela dagen idag har varit en lång uppladdning inför loppet imorgon. Jag började med att åka på en fyra timmar lång banbesiktning så nu har jag sett alla de tuffa delarna men också en hel del av loppet som jag längtar tills jag passerar. 

Varje år så det cirka 2,5 miljoner som tittar på loppet. 2,5 miljoner människor på 42 kilometer, det är så sjukt mycket! 

Klockan är bara 19.30 här i USA men tidsskillnaden kombinerat med nervositet inför morgondagen har redan tröttat ut mig rejält och jag ligger på sängen medan jag skriver det här. Självklart så måste jag hålla mig vaken ett par timmar till så jag inte vaknar toktidigt imorgon. Det slår dessutom om till vintertid här i USA inatt så jag får ännu en extra timmes uppladdning.

Så nu gäller det!

Det går att följa mig via NYC Marathons hemsidag genom att söka på startnumret.
Startnummer: 33-706 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar