2 september 2012

Bålövningar, stelkropp och löpgrupps premiär!

Efter en underbar helg i Åre är jag nu hemma i Örnsköldsvik och min lägenhet igen. Vaknade i stugan imorse av att mamma väckte mig och föreslog att jag skulle inleda morgonen med ett ordentligt bålpass samt en promenad. Sagt och gjort så skuttade jag ur sängen. Bortskämds som man bara kan vara när man är hemma så stod frukosten på bordet så efter att ätit en tallrik med yoghurt och müsli så blev de 30 minuters bålövningar sen en tre kilometers promenad. Solen sken och fjälluften verkligen väckte hela kroppen.

Därefter så var det dags för en fyra timmars bilresa hem där kroppen riktigt fick stelna ihop på nytt igen vilken inte var så jäkla bra då jag hade ett löpass kvar nu ikväll när Brux löpargrupp hade säsongs premiär.  Men de gick inte fullt så dåligt som jag trott. Efter uppvärmningen så hade kroppen vaknat igen och jag kunde genomföra passet även om baksida lår skrek illa när gick utfallssteg i uppförsbacke.

Nu är det dags att ta reda på tvätten för att sedan krypa till kojs. Imorgon börjar en ny vecka med nya utmaningar.

Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar