8 februari 2013

Långa intervaller

Efter de senaste dygnets besvikelse så var det riktigt skönt att få ge sig ut i skidspåret och rensa tankarna. Det är en sak när man är ute och tränar själv, då snurrar tankarna för fullt men idag så hade jag Andreas Domeij med som drev på mig ute i spåret.
Jag hade 10 minuters intervaller på schemat idag, något jag aldrig åkt tidigare. Det var svårt att hitta en jämn nivå i åkningen där det både skulle gå fort men jag skulle ha tillräckligt med energi för att hålla farten uppe i 10 minuter.
Efter tre stycken intervaller så kändes det ordentligt i kroppen. Totalt var vi ute och åkte i 1 timmer och 15 minuter. Nu blir det att dricka en kopp kaffe innan det är dags att bege sig tillbaka till jobbet och jobba till 21.15.
Imorgon bär det av igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar