24 april 2013

När det känns som tyngst så vänder det!

Ni som följer mig här på bloggen vet att jag i ett tidigare inlägg skrev om hur jag ansökt till Team Crescent och möjligheten att bli sponsrad med en cykel för att kunna få möjligheten att slutföra en Svensk Klassiker.

Idag så ringde telefonen och där i var en röst som berättat att jag vunnit, min ansökan hade blivit antagen!
Här nedan kan ni läsa min ansökan:

"December 2010 så vägde jag 152,7 kg och levde allt annat än sunt, Det var dags för en förändring, nu drygt två år senare så väger jag 78.5 kg och har snart tappat halva min kroppsvikt. Mitt mål var att under 2012-2013 göra en svensk klassiker och jag är nästan där. Vansbrosimmet, Lidingöloppet och Öppet spår har jag redan klarat av men tyvärr så stoppar ekonomin en satsning mot Vätternrundan, med er hjälp, att få låna en cykel att träna och genomföra loppet på så kan min dröm bli verklighet och jag kan få visa mig själv och resten av Sverige att allt går bara man vill. Snälla ta mig i mål!"



Alexander som ringde och berättade för mig om min vinst berättat de sponsrar mig med en cykel, ett medlemskap i Team Crescent och startplats i Vätternrundan. Jag vet inte vad jag ska skriva egentligen, det känns helt jävla otroligt.

Loppet går 14-15 juni och fram tills dess så ska jag lära mig cykla så pass bra att jag fixar 30 mil, snacka om att ha en utmaning framför sig!


Tack till era alla som delade min ansökan, utan ert stöd så hade det aldrig gått!

1 kommentar:

  1. Yo bo!
    Lika grym som vanligt, men det vet du redan vid det här laget...
    Det jag vill upplysa dig om nu är att det är 15 mil mellan Övik och Svall! Alltså ett lopp tur och retur med möjlighet till blåbärssoppa och en kram halvvägs (=

    SvaraRadera