13 september 2013

Ulvö löpläger del 2

Efter en lång båttur där nervositeten bara blivit värre så hade jag just slappnat av när Andreas dunkar mig på axeln och säger; Nu är vi framme, dags att springa!

Direkt vi klev av båten så började vi jogga smått och pipen av pulsklockor som slogs igång avlöste varandra efter grusvägen. Lätt panikslagen såg jag hur pulsen snabbt steg till AII-tempo redan på uppvärmningen.
Alla kändes så snabba och jag tänkte det här kommer bli tufft!

Efter cirka 20 minuter så nådde vi en kraftig stigning som gick upp på ett litet berg. När de i täten likt bergsgetter studsade uppför så gjorde jag mitt bästa för att hänga på.
Efter halva stigningen så insåg jag att jag faktiskt hade folk bakom mig. Pulsen var inte helt åt helvete för hög och jag hade folk bakom mig! En sten släpptes från mitt bröst och jag kunde börja njuta av löpningen på ett helt annat vis.

Uppe på toppen så samlade vi ihop hela gruppen och vände sedan tillbaka samma väg nedåt igen. Utförslöpnigen är min starka sida så den gick mycket bättre än stapplandet uppför.

Efter berget så började vi springa efter en grusväg i samlad grupp.
När några kilometer gått så började vi köra fartlekar. Hur roligt som helst!
Vi började med att springa på ett led där den sista personen fick spurta förbi hela ledet och lägga sig i täten. När den personen kommit fram så startade nästa osv. Fem gånger körde vi den och jag fullkomligt älskade det!

Ska jag lyfta fram något bra med att ha varit gravt överviktig så är det mina starka benmuskler.
Jag kan växla ned och trycka på väldigt fort men jag har inte konditionen att göra det någon längre sträcka så en sån här övning är perfekt för att jag ska få känna mig duktig.

Efter spurten så körde vi en slalom variant av samma övning där vi sprang i sick-sack mellan varandra i ledet.

Avslutningsvis så körde vi sedan två teknikövningar, den ena fick vi backa fort och den andra körde vi höga knän i högt tempo. Fick lite kramp i ena baksidan under de höga knäna men de släppte efter 1-2 kilometer.

Tillbaka på hotellet så blev de en snabb dusch innan vi gav oss iväg för att äta en underbar och efterlängtad middag.













Förrätten bestod av en räktimbal med hovmästarsås toppad med rödingsrom.


Huvudrätten bestod av älgfilé med kantareller, blåbär och hallon. Till de serverades en rotfruktskaka.



Efterrätten var gudomlig.
Hallonsorbé och lakritsglass tillsammans med färska jordgubbar och citron.




Första dagen får helt klart godkänt, nu ska de bli toppen att få glida ned i sängen och ladda om inför morgondagen. Då ska vi åka båt in till fastlandet och springa i Slåtterdalsskrevan.


- from my awesome iPhone!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar