21 oktober 2013

Ja, jag kan dra åt helvete idag.

Fjorton dagar.

Fjorton dagar har jag kvar till New York Marathon. Om tolv dagar så lämnar jag Sverige och jag är livrädd.

Jag är rädd för att misslyckas, att inte ta mig igenom. Tänk om jag behöver bryta loppet, vad ska jag göra då?

Då känns det som att hela den här resan varit förgäves, att jag lika gärna kunnat stannat som fet.

Jag gjorde det här för att bli den bästa versionen av mig själv.
En tränad Ante, en person med självförtroende, någon som tar för sig.
Jag har inte nått dit. Just nu är jag en blekfet jävel med en halv hyfsad kondis för min storlek.

Självklart är jag glad över mina framsteg såhär långt, klassikern, att ha tappat över 65 kg och allt det där men jag är inte nöjd.

Jag är fortfarande den där osäkra killen som vägrar ta för sig, eller en överspelande dryg jävel som tror han har självförtroende.

Jag vill nå hela vägen, men jag visar det inte. Varje dag när väckarklockan ringer så tänker jag att idag ska bli den bästa jävla dagen någonsin. Men vid första två-vägsval senare så tar jag ALLTID den lätta vägen.

Fan första året efter min operation så föraktade jag människor som åt snabbmat, tog hissen en våning eller inte kunde vara utan fest en enda helg. Allt det där är borta, nu har jag Billys i frysen, ett känt ansikte på krogen och killen som liftar hem ynka två kilometer.

Det är förjävligt och jag hatar mig själv för det.

På en viss nivå så hoppas jag att jag får bryta New York Marathon, för jag är fan inte värd att lyckas.

Sen när jag sitter där med ett två vägs val igen;

Att träna hårdare och lära mig något.

Eller ge upp och gå tillbaka till killen som tryckte 6 liter läsk om dagen.

Vi får se om jag igen tar den lätta vägen, för just nu har jag inte en jävla aning.


/Ante

- from my awesome iPhone!

3 kommentarer:

  1. Känns som att du tappat sugen lite? Ge inte upp! Vi är många som tror på och stöttar dig :)

    SvaraRadera
  2. Alla har vi våra dalar, o det är okej. Det viktigaste är att man kommer upp igen :)
    Jag tror på dig, som många andra :) Tycker du är grym som klarat av jätte mycket. Kram på dig, o du....upp med hakan det blir bättre! O stort lycka till i NY!

    SvaraRadera
  3. Jag är övertygad om att det kommer gå alldeles utmärkt för dig i New York, jag ska själv springa och hoppas på att få se dig trots att vi inte känner varandra!
    Jag sprang min första mara i Sthlm i juni och det var en fantastisk upplevelse trots illamående och en avslutning i regn! Jag var alldeles hög på upplevelsen flera dagar efteråt. Jag har stora förväntningar på NY och då inte med avseende på tid utan på upplevelsen. Försök att inte fokusera på tiden, släpp tidsmålet och fokusera på hur långt du kommit med viktminskning och löpta mil. Du ska njuta av loppet, publikstödet och den fantastiska staden. Ligg inte och pressa för att få en bra tid, du kommer ju persa vilket fall som helst! :-) En bra tid kan du satsa på i ett annat, plattare lopp!
    //Karro i Sthlm

    SvaraRadera