16 oktober 2013

Kostymen ska bort, inte fyllas ut - ett inlägg om hur det en gång var och vad det ska bli igen

Sitter på jobbet med två timmar kvar av dagen, just haft min eftermiddagsrast. Givetvis hann jag med att trycka i mig ett par smörgåsar under rasten. Jävla dåre man är.

Jag minns när jag var nyopererad, nyss börjat äta som vanligt. Bodde hemma hos farsan i Härnösand. Varje dag så var det en promenad till och från jobbet.

* Dagen inleddes med en mugg med yoghurt och müsli. Inget bröd, inga onyttigheter. 

* På första rasten på jobbet så åt jag en skiva Rågrut, en ostskiva och en miniförpackning med smör. Inget krusidull där heller. 

* Lunchen hade jag med mig, 2,5 dl balanserad hemlagad mat. 1 dl ris/pasta/potatis tillsammans med 1 dl kött/fisk/kyckling toppat med 0.5 dl sallad. 


* Eftermiddagsrasten kände jag efter på, antingen blev det en frukt eller så blev det en ny skiva Rågrut.

* När jobbet var slut så gick jag hem, åt riktig middag med lagad mat. Samma balans som lunchen.

Efter middagen så tränade jag, gick en promenad med hunden eller bara tog det lugnt. Helt efter vilken energinivå jag låg på.

* Vid 22 tiden så började jag bli trött, men samtidigt lite småsugen så jag avslutade kvällen med antingen 1 glas juice eller 1 skiva med mjukt bröd (första på hela dagen) med ost och skinka. 

Sen var dagen över.
Vardagar och helger såg likadan ut, inget festande, ingen snabbmat eller halvfabrikat. Magsäcken visste exakt vad den behövde och jag gav den inget mer än så. Kroppen mådde bättre än på länge och jag kände hur vikten rasade av mig.
Idag ligger jag precis på 89.0 kg och har gått upp totalt 11 kg sen min lägsta vikt. Jag har visserligen redan påbörjat min resa att gå ned igen, har tappat 3-4 kg de senaste veckorna men jag är mil ifrån de rutiner som jag en gång hade.

Imorgon är jag ledig, jag vet att min kompis som bor hos mig förmodligen kommer slå ihjäl mig men jag tänker prova att kliva upp och köra samma rutin, se om jag redan imorgon kan hitta det mönster som jag faktiskt opererade mig efter. Det finns inga snabbkurer, ingen självsvält eller ökad träning som kan ge tillåtelse för mig att fuska som jag har gjort den här sommaren.
Jag måste gå tillbaka till de jag kan, de som jag från början byggde den här bloggen runt.

Mitt nya liv.

Huden hänger och slänger på mig, tidigare har jag stört mig på det. Nu stör jag mig på att det inte slänger tillräckligt mycket. Jag tänker få den där kostymen bortopererad, inte utfylld. 89.0 kg - 2013-10-16. Om drygt två månader så har jag varit opererad i tre år. Vi ska se hur kostymen sitter då.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar