20 februari 2014

Hundpromenader, gym och lite allmänna tankar

De senaste två veckorna har jag varit hundvakt, finaste Axa har bott hos mig. Det har varit toppen att ha ett krav på sig att varje morgon, eftermiddag och kväll behöva ta sig ut och röra på sig. Nästan varje dag har jag kunnat konstatera att jag tagit mig över milen via min "Moves-app" på iPhonen.
Nu på lördag ska jag lämna igen henne men jag hoppas verkligen att jag klarar av att fortsätta med mina promenader, de har verkligen lättat sinnet för mig och fått mig att må bättre på dagarna.
Hade jag bara haft möjlighet att vara hemma under valpperioden så hade jag varit riktigt sugen på att skaffa mig en egen hund, det är något jag velat i flera år. Men just nu passar tajmingen inte riktigt in då man inte kan lämna en valp hemma under tiden jag jobbar.

Förutom promenader så har jag också i snart en veckas tid hittat tillbaka till gymmet. Som jag tidigare berättade om så har min mamma och Andreas Domeij tillsammans köpt 1Life gymmet här i Örnsköldsvik så nu har jag ordnat ett kort för både gym, bad och spa. Just nu är jag långt ifrån formen från i höstas när jag sprang New York Marathon men jag försöker att inte pressa mig för hårt heller nu i början. 30-60 minuter varje vardag är mitt mål att få in på gymmet såhär i början. Då hinner jag inte ledsna men samtidigt så är jag där länge nog för att kroppen ska hinna komma igång och det ska ge resultat.

En dag i taget är målet, ingen större press än så. Den 10 maj så är det en tävling i Sundsvall, kanske kan ICA-loppet få bli ett bra mål att sikta mot. Men det är inget jag tänker bestämma idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar