28 januari 2011

Inlägg nr 100, Det här har hänt.

Japp, nu har man plitat ihop 100 inlägg här på bloggen. Tänkte att vi kunde köra en liten snabb tillbakablick på vad som hänt under den här tiden =)

Började bloggen den 29:e november, här kan du läsa det inlägget, där skriver jag om min första dag med shakes och lite vad jag hade för förväntingar.

Sen hoppar vi några dagar, där du kan läsa om min första vägning och hur jag gick ned över 6 kg på första veckan. Det om något gav en ork att fortsätta.

Sen fortsatte jag med shakerna och totalt så gick jag ned 12 kg inför operationen och ett av de sista inläggen innan operationen så lade jag upp mina första före och efter bilder.

När jag sedan vaknade ur operationen så hade jag först ont men sedan så mådde jag så pass bra att jag fick iväg ett inlägg från sjukhussängen. Den blev min vän ett par dagar som jag fick spendera på sjukhuset.

De sista dagarna som jag var på sjukhuset så fick jag sakta men säkert pröva vad magen klarade av, först så var det vatten med tesked och senare så fick jag prova soppa. Sen skrevs jag ut från sjukhuset och fick åka hem.

Över jul så var det soppa som gällde men när det började närma sig nyår så var det dags för riktig mat. Sen blev de andra januari och det var dags att väga sig igen, den här gången visade vågen -17,6kg!

Jag började laga mer och mer maträtter och de mesta så fick jag ifrån den här boken som har varit min bästa hjälp under min gastric by pass.

Sen kring den 8 januari så var det dags igen, då la jag ut en före och efter bild på ansiktet samtidigt som jag firade att jag gått ned 22.2kg.

Denna glädje fick sig dock ett bakslag då jag veckan efter insåg att jag överraskande nog hade gått upp i vikt?! Detta gjorde mig lite nedslagen..

Dock varade den nedstämdheten inte särskillt länge för plötsligt var det dags för nästa omgångs före och efter bilder. Det var en helt otrolig känsla att få ta de bilderna då jag riktigt kunde se resultatet!

Sen gick de bara några dagar så kunde jag se att jag hade gått ned det jag gick upp i vikt och lite till.

Sedan kom det 99:e inlägget som handlade om vad som inspererar mig och vilka tips jag har att ge till andra som vill gå ned i vikt, ett inlägg jag fick väldigt bra respons på.

Och här är vi nu idag, jag mår toppen. Jag har börjat jobba igen och jag fortsätter kämpa med min viktnedgång. Nästa delmål är 122.7. Dit är det ca 7 kg men när jag har nått dit så har jag gått ned otroliga 30 kg sen min operation. Jag är otroligt glad för att vara jag just nu.

Många kramar till er alla och glöm inte har ni frågor om mig eller min operation så är ni jätte välkommen att maila till mig, andreas_wallin89@hotmail.com

1 kommentar: